Testimoni Set Kebas, Testimoni Set Vitamin

Cara Menghilangkan Kebas Tangan Tanpa Perlu Sebarang Rawatan

Seperti yang kita semua tahu masalah kebas tangan  dan kaki bukan lah sesuatu yang asing lagi dalam kehidupan kita kerana ianya boleh terjadi pada orang muda dan juga yang berumur. Namun masalah kebas tangan dan kaki ini bukanlah sesuatu yang boleh dia ambil mudah dengan hanya ia boleh hilang dengan sendirinya atau makan pil tahan sakit . Ia mampu membahayakan…

Read More

INFO KELUARGA

7 Tips Mudah Banyakkan Susu Badan Dengan Cara SemulaJadi

Cara mudah banyakkan susu badan? Semua kita tahu susu ibu ( susu badan ) adalah susu terbaik buat si anak dan ia juga bagus untuk si ibu .  Kolestrom yang  terhasil daripada payudara ibu akan menjadi antibiotik yang baik untuk melawan jangkitan. .   Proses penyusuan adalah salah satu kepuasan bagi seorang ibu .Apabila berjaya menyusukan anak sehingga 2 tahun…

Read More

Buletin Kesihatan, Vitamin

Kekurangan Kalsium? 5 Tanda Harus Kita Tahu

Selalu ada saja  yang mengeluh sakit gigi selepas bersalin, tangan dan kaki kerap kebas. Itu merupakan tanda-tanda anda kekurangan kalsium tau. Tapi bagi orang biasa yang tidak hamil apakah tanda-tandanya. Disini saya kongsikan pada anda tanda-tanda badan kita kekurangan kalsium dan seharusnya kita memastikan kalsium di dalam badan kita cukup bermula sejak dari muda lagi. 1.INSOMNIA Kekurangan kalsium menyebabkan susah…

Read More

Set Vitamin, Testimoni Set Sembelit

Sembelit Dan Masalah Buang Air Besar Tiada lagi

Cara atasi sembelit

  Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita setiap hari.Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna. Malah berat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet. Jika terus dibiarkan masalah ini, ia boleh mengakibatkan badan kita tidak sihat dan kulit wajah kita pun kusam, tua dari…

Read More

Testimoni Set Vitamin

Rahsia Tulang Belakang Patah Bercamtum Semula | Testimoni

  Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya.. Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang…

Read More

Set Vitamin

Cara Merawat Senggugut Dengan Cepat Dan Selamat

Secara amnya,9 daripada 10 wanita akan mengalami senggugut. Alhamdulillah selama 30 tahun ini saya belum lagi pernah mengalaminya . Akan tetapi kesakitanya sering saya lihat berlaku pada orang disekeliling saya .Kesakitan akibat haid berlaku apabila otot-otot pada uterus (rahim) mengecut bagi mengeluarkan lapisan rahim. Jangan risau tentangnya kerana ia adalah normal. Kesakitan yang dirasai biasanya ialah kejang di bahagian bawah…

Read More

Uncategorized

Ketahui Rahsia Osteoarthritis Sembuh Setelah Sekian Lama

Apa korang rasa bila ayah korang yang dah 16 tahun menghidap Osteoathrithis, dulu siap kena usung nak ke klinik dan hospital. Dulu kalau gerakkan kaki bunyi berkeriuk macam engsel pintu berkarat, berjalan siap keluar bunyi macam tulang berlaga. Ayah memang dah wajib operate masukkan besi dekat left hip joint, tapi sebab kerenah birokrasi, doktor batalkan balik operation. Dari boleh bawak…

Read More

Uncategorized

Cara merawat Sembelit Ketika Berpantang Dengan Cepat Dan Selamat

Sembelit berlaku apabila seseorang itu membuang air besar kurang tiga kali seminggu dan golongan warga emas berusia 65 tahun ke atas dikatakan lebih berisiko mengalami sembelit.Najis akibat sembelit tidak semestinya bersifat keras, kering dan berketul namun ramai penghidap sembelit perlu meneran dengan kuat setiap kali mengeluarkan najis.Begitu lah juga bagi si ibu hamil atau si ibu yang sedang berpantang, sembelit…

Read More

Uncategorized

Cara Turunkan Bacaan Darah Tinggi Dengan Cepat Dan Semulajadi

Hipertensi atau lebih dikenali sebagai darah tinggi adalah tidak asing lagi di kalangan masyarakat kita . Ia juga di kenali sebagai Pembunuh Senyap No 1 di Malaysia . Oleh itu tidak hairan la ramai di antara masyarakat kita sangat sinonim dengan penyakit darah tinggi ini . Entry hari ini saya kongsikan kisah seorang penghidap masalah darah tinggi yang dihidapi Puan Arbayiah…

Read More

Uncategorized

Cara Mengatasi Sakit Buasir Dengan Cepat Dan Selamat

Apa itu Buasir? Buasir atau hemoroid adalah penyakit yang terjadi pada bahagian dubur. Penyakit buasir ini dapat dikesan apabila saluran dubur membengkak sedikit. Ianya boleh berlaku sama ada di dalam dubur atau di kawasan luar. Pada kebiasanya pesakit akan berasa sakit kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit dan menyakitkan  …

Read More