Testimoni Set Kebas, Testimoni Set Vitamin

Cara Menghilangkan Kebas Tangan Tanpa Perlu Sebarang Rawatan

Seperti yang kita semua tahu masalah kebas tanganĀ  dan kaki bukan lah sesuatu yang asing lagi dalam kehidupan kita kerana ianya boleh terjadi pada orang muda dan juga yang berumur. Namun masalah kebas tangan dan kaki ini bukanlah sesuatu yang boleh dia ambil mudah dengan hanya ia boleh hilang dengan sendirinya atau makan pil tahan sakit . Ia mampu membahayakan…

Read More

Set Vitamin, Vivix

Cara Kurangkan Asid Urik Dalam Badan Dengan Cepat

Mesti ramai yang nak tahu bagaimana cara kurangkan asid urik dalam badankan.Entry hari ini saya akan bercerita serba sedikit mengenai penyakit Gout dan juga Ketahui cara kurangkan asid urik didalam badan yang menyebabkan gout dengan cepat dan selamat. Gout ni adalah keadaan dimana berlakunya keradangan yang menyebabkan kesakitan di bahagian tendon, sendi dan berlakunya pembengkakan. Sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki…

Read More

Uncategorized

Ketahui Rahsia Osteoarthritis Sembuh Setelah Sekian Lama

Apa korang rasa bila ayah korang yang dah 16 tahun menghidap Osteoathrithis, dulu siap kena usung nak ke klinik dan hospital. Dulu kalau gerakkan kaki bunyi berkeriuk macam engsel pintu berkarat, berjalan siap keluar bunyi macam tulang berlaga. Ayah memang dah wajib operate masukkan besi dekat left hip joint, tapi sebab kerenah birokrasi, doktor batalkan balik operation. Dari boleh bawak…

Read More

Uncategorized

Rahsia Nenek Hilangkan Gout Cara Semulajadi

Seperti yang kita semua tahu ,Gout nih punca adalah dari bacaan asid urik yang tinggi . Bila dah tidak terkawal mula lah ia akan dan asid urik mula terkumpul di bahagian-bahagian sendi ia akan terjadi lah Gout. Gout ni adalah keadaan dimana berlakunya keradangan yang menyebabkan kesakitan di bahagian tendon, sendi dan berlakunya pembengkakan.  Sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki adalah…

Read More

Set Vitamin

Cara Mengatasi Hyperthyriod Dengan Selamat

Hyperthyroid mungkin sesuatu yang asing dan jarang didengar oleh kebanyakkan orang. Namun Hyperthyroid sering menyerang dan jika tidak terkawal boleh menyebabkan masalah jantung yang serius, masalah tulang, sehingga mencapai peringkat krisis dikenali thyroid Storm. Hyperthyroid berpunca apabila kelenjar thyroid/ tiriod menghasilkan hormon thyroid yang berlebihan dari sepatutnya.Thyroid merupakan kelenjar yang terletak dihadapan leher kita. Ia berfungsi untuk mengawal metabolisma badan…

Read More

Uncategorized

Cara Mengatasi Sakit Buasir Dengan Cepat Dan Selamat

Apa itu Buasir? Buasir atau hemoroid adalah penyakit yang terjadi pada bahagian dubur. Penyakit buasir ini dapat dikesan apabila saluran dubur membengkak sedikit. Ianya boleh berlaku sama ada di dalam dubur atau di kawasan luar. Pada kebiasanya pesakit akan berasa sakit kesan tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit dan menyakitkan  …

Read More

Uncategorized

Diet Pemankanan Untuk Anak-anak Autism Yang Perlu Diketahui

Anak yang menghidap autism kelihatan sama seperti kanak-kanak lain rupa parasnya yang sempurna langsung tidak memperlihatkan akan masalah yang dihadapinya menurut Wikipedia autism merupakan kecacatan perkembangan Tegar dan Pervasive Development Disorder yang melibatkan fungsi otak. Autism juga dianggap seperti sebagai kecacatan neorologi yang berkaitan perhubungan sosial komunikasi emosi dan pola berkaitan minat aktiviti dan sikap autism. Biasanya mula terjadi kepada…

Read More

Uncategorized

Kolestrol Bahaya : Cara Turunkan Bacaan Kolestrol Dengan Cepat dan Mudah

Kisah puan hartini badri ini diceritakan sendiri oleh beliau sendiri bagaimana beliau berikhtiar untuk mengurangkan paras kolestrol yang beliau alami . Cinta pertama saya dengan Shaklee bermula dengan set Kolesterol. Saya dikesan mempunyai paras kolesterol yang tinggi sejak sebelum berkahwin. Doktor menasihatkan saya untuk jaga pemakanan. Apabila telah melahirkan anak, paras kolesterol jahat saya makin tinggi dan saya mula rasa…

Read More

Uncategorized

Tanda Awal Penyakit Tangan Kaki Dan Mulut (HFMD) pada Kanak-kanak Dan Mencegahnya

Ya Allah semakin merebak penyakit tangan kaki dan mulut ni (HFMD). Risaunya lah kan.semua ibu bapa mesti la gelisah tambah lagi ada anak yang bersekolah tu. Dalam kite gelisah kita perlu ambil tahu tanda-tanda awal penyakit tangan kaki dan mulut ni supaya kita sebagai ibu bapa boleh ambil langkah segera bila ada antara anak-anak kita yang terdedah dengan penyakit tangan kuku…

Read More

Uncategorized

Cara Merawat Buasir Semasa Hamil Dan Berpantang Dengan Cepat

Sakit akibat buasir mestilah sakit tambah lagi bagi ibu yang baru bersalin. Siapa yang pernah mengalaminya kadang-kadang ia juga membuatkan si ibu fobia bila waktu hujung kehamilan dan juga waktu kelahiran tiba . Perlu kita tahu  Bagaimana Buasir Terjadi kepada Ibu hamil dan juga berpantang ?  Bagi ibu hamil hormon progesteron yang tinggi boleh mengendurkan dinding salur darah terutama di…

Read More