Testimoni Set Vitamin

Rahsia Tulang Belakang Patah Bercamtum Semula | Testimoni

  Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya.. Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang…

Read More

Uncategorized

7 Tips Mudah Banyakkan Susu Badan Dengan Cara SemulaJadi

Susu ibu adalah susu terbaik buat si anak.Kolestrom yang terhasil daripada payudara ibu akan menjadi antibiotik yang baik untuk melawan jangkitan.Proses penyusuan adalah salah satu kepuasan bagi seorang ibu .Apabila berjaya menyusukan anak sehingga 2 tahun ia akan menjadi satu kejayaan buat seorang ibu kerana bagi seseorang ibu beliau merasakan ia telah melangsaikan tanggujawabnya buat si anak. Namun begitu ramai…

Read More

Uncategorized

Cara Mengatasi Hyperthyriod Dengan Selamat

Hyperthyroid mungkin sesuatu yang asing dan jarang didengar oleh kebanyakkan orang. Namun ia sering menyerang dan jika tidak terkawal boleh menyebabkan masalah jantung yang serius, masalah tulang, sehingga mencapai peringkat krisis dikenali thyroid Storm. Hyperthyroid berpunca apabila kelenjar thyroid/ tiriod menghasilkan hormon thyroid yang berlebihan dari sepatutnya.Thyroid merupakan kelenjar yang terletak dihadapan leher kita. Ia berfungsi untuk mengawal metabolisma badan…

Read More

Uncategorized

Vitamin Hamil Yang Selamat Untuk Si Ibu Dan Kandungannya

Anda hamil? Wah tahniah moga perjalanan kehamilan anda selamat hingga melahirkan. Yang belum jangan risau jangan kuartir yakin dengan rezeki Allah. Tiba masanya nanti pasti anda juga akan merasa bagaimana perasaan hamil tuh dan juga mempunyai anak sendiri, yang penting usaha doa dan tawakal ya. Bakal ibu tahu ke yang seorang ibu hamil perlukan vitamin yang cukup selamat untuk tambahkan …

Read More

Uncategorized

Cara Atasi Gastrik : Pengalaman 16 Tahun Menghidap Gastrik Kronik Kini Pulih.

Hai,bertemu lagi kita dalam entry yang baru.ok topik hari ini kakcik nk kongsikan pada semua pengalamn seorang wanita yang mengalmi masalah gastrik sejak dari remaja lagi tetapi seleps 16 tahun menderita akibat gastrik beliau telah menjumpai menawar bagi masalah gastrik beliau.kini beliau tidak risau lagi bila menjelang puasa kerana bileliau boleh berpuasa seperti orang lain. Oleh itu kakcik kongsikn kisah…

Read More

Uncategorized

Cara Betulkan Kitaran Haid : Ini Yang Dilakukan Oleh Wanita Ini Sehingga Period Kembali Normal Dan Dia Juga Berjaya Hamil

Rata-rata kebanyakkan gadis zaman sekarang mengalami masalah kitaran haid yang tidak teratur , ada juga diantara mereka yang mengambil mudah keadaan ini kerana menyangka ia tidak penting untuk kehidupan.Mungkin semasa remaja kita tidak perlu mengambil kisah akan tetapi selepas berumah tangga proses kehamilan mungkin terganggu kerana kitaran haid yang tidak betul dan ini mungkin menyebabkan keharmonian rumah tangga akan tergugat…

Read More

Uncategorized

Cara Mudah Kekalkan Berat Badan Asal Selepas Bersalin

                                       Rata-rata kita disini selalu risaukan berat badan yang semakin meningkat apabila mula.mengetahui keadaan diri hamil kan.Mulalah pening kepala nak cari set-set kurus untuk lepas bersalin nanti . Tapi sebenarnya ramai yang tidak tahu kita boleh saja kekalkan berat badan kita dari…

Read More

Uncategorized

Tips Hilangkan Kelemumur Dengan Cepat

Kelemumur adalah pengelupasan berlebihan sel-sel kulit mati dari kulit kepala. Kelemumur bukan organisma seperti kutu, tetapi hanya kulit mati yang terkumpul pada kulit kepala. Sel-sel kulit mati dan mengelupas adalah perkara biasa dan normal. Tetapi pada sesetengah orang ia menjadi berlebihan. Apabila disertakan dengan kemerahan dan kerengsaan kelemumur boleh menjadi gejala dermatitis seborrheic atau psoriasis. Kelemumur juga boleh disebabkan oleh…

Read More

Uncategorized

Tips Kekal Cergas Dan Bertenaga Ketika Berpuasa

                                               Ramadhan lagi beberapa hari sahaja lagi.Agaknya tidak sampai sebulan je kan. Cuaca yang agak panas sekarang mungkin akan membuatkan kita tidak senang duduk ketika berpuasa dalam keadaan panas dan cuaca yang tidak menentu.Bagi orang yang tidak berkerja…

Read More