Uncategorized

Rahsia Nenek Hilangkan Gout Cara Semulajadi

Seperti yang kita semua tahu ,Gout nih punca adalah dari bacaan asid urik yang tinggi . Bila dah tidak terkawal mula lah ia akan dan asid urik mula terkumpul di bahagian-bahagian sendi ia akan terjadi lah Gout.


Gout ni adalah keadaan dimana berlakunya keradangan yang menyebabkan kesakitan di bahagian tendon, sendi dan berlakunya pembengkakan. 
Sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki adalah tempat paling biasa terjadi Gout.
Gout juga adalah dikelaskan sebagai sebahagian dari penyakit artritis yang dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik yang berkumpul di bahagian sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi terutamanya di bahagian kaki dan mengakibatkan kesakitan.
Bila asid urik di mendap, lama-kelamaan akan jadi hablur garam. 
Hablur ni lah yang mencetuskan rasa sakit sendi tu.
Gout terbahagi kepada 4
1) asimptomatik
2) akut simptom gout
3) interkritikal
4) tofus .
Untuk info yang lebih mengenai Asid urik anda boleh baca : 
Ok hari ini saya menulis untuk kongsikan pada anda semua mengenai seorang nenek yang mempunyai penyakit gout dan beliau juga tudak mampu untuk berjalan ketuka serangan gout . Akan tetapi beliau mempunyai rahsia tersendiri bagainana mengilangkan dan mengurangkan serangan gout beliau dengan cara yang semula jadi tanpa ubat .
Kisah beliau di cerita kan sendiri oleh cucu beliau iaitu Puan Zainab .
Assalamualaikum w.b.t
Saya ingin menceritakan kesan pengambilan Vivix kepada nenek suami saya, Limah bt Abdullah yang berusia 86 tahun. Nenek merupakan penghidap gout sejak dulu lagi dan juga mengalami masalah darah tinggi. 
.
Gout kerap menyerang nenek sejak tahun 2017. Sangat kerap sehinggakan beliau pernah demam akibat bengkak pada kaki. Apabila beliau tersalah makan sudah pasti, gout bertandang.
.
Beliau terpaksa berpantang daripada makan seafood, kekacang, dan sebarang makanan yang boleh galakkan gout berulang.
.
Kesian melihat nenek apabila gout menyerang sehingga tidak dapat berjalan dan terpaksa dipapah. Kami pernah membawanya berjumpa doktor. Walaupun dah makan ubat anti radang, gout masih menyerang 2 minggu kemudian. 
.
Sehinggalah pada 23 November 2017, saya menyarankan suami supaya membelikan Vivix untuk nenek sebagai suplemen harian. Bulan pertama amalkan Vivix, nampak kesan positif berlaku ke atas beliau. Beliau nampak cergas sedikit berbanding sebelum ini. 


Pada 12 Januari 2018, kami ke Kuantan untuk menziarahi saudara dan nenek ikut sekali. Kami juga bimbang dan risau, takut nenek akan sakit pinggang jika berlama-lama dalam kereta. Maklumlah, perjalanan ke Kuantan mengambil masa 3 jam. Tapi, nenek tetap cergas & tidak mengadu sakit. Jika ditanya sama ada sakit atau tidak, pastinya beliau akan jawab begini.
.
“Sakit juga, tapi tak macam dulu dah.” 
Bayangkanlah usia nenek sudah tua, badan pun dah sakit-sakit. Nak hilangkan sakit-sakit tersebut memang ambil.masa yang lama. 
 .
Kini dah botol ketiga Nenek amalkan Vivix. Pada usia nenek dah menghampiri 90an, beliau masih gagah. Semasa kenduri 3 Mac 2018, anak-anak sedara terkejut melihat beliau masih gagah & boleh berjalan. Sedangkan sebelum itu, terpaksa dipapah dan sering mengadu sakit.
.
Walaupun dah amalkan Vivix, kami juga berikan ubat gout apabila beliau rasa bengkak. Hal ini kerana Vivix bukannya ubat tapi hanyalah suplemen untuk bantu lengkapkan nutrisi disamping boleh mencegah. 
.
Kami pun happy bila beliau tak mengadu sakit seperti sebelum ini. InshaAllah kami akan terus konsisten berikan beliau Vivix supaya beliau memiliki kesihatan yang baik setiap masa. 
.
Inilah Shaklee Effect Nenek saya & Vivix.
Bagaimana Vivix membantu penyakit gout?

1. Memperbaiki DNA. Ia membantu membaiki kerosakan dalam sel darah dengan menstabilkan asid urik kepada tahap yang normal.
2. Mengurangkan inflamasi dengan cara membaiki sel yang rosak & bengkak. Lalu menghasilkan sel baru yang sihat.
3. Meningkatkan penghasilan tenaga supaya pesakit rasa bertenaga. Orang sakit biasanya lemah disebabkan tekanan fizikal & mental. Dengan pengambilan Vivix, insya Allah pesakit gout tahap kritikal sekali pun akan rasa bertenaga.
4. Mengelakkan pengumpulan protein AGE (Advanced Glytacon End Product ). Maksudnya Vivix mengelakkan pengumpulan protein hasil pengikatan gula & protein berlebihan dalam badan yang mengundang penyakit salur darah. Pesakit gout mengalami kerosakan dalam sel darah, kalau ditambah dengan penyakit salur darah pasti semakin teruk, kan?
Pasti ada yang tertanya, betul ke Vivix berkesan untuk gout? Ada testimoni tak? 

Jika anda menghadapi masalah penyakit Gout atau bacaan Asid Urik yang tinggi sama seperti nenek Puan Zainab dan ingin berikhtiar dengan Vivix dan supplement shaklee untuk  Penyakit Gout anda boleh menghubungi saya call/whatsup 0164459690. 


Saya akan memberikan konsultasi dan tips cara makan  yang terbaik buat anda .

Hafizah Zamri | kakcik

Whatssap/ call: 0164459690

Your most wanted Shaklee Independent Distributor . 

Fb : Hafiza Zamri Acik

FanPages : Kita sihat


Jika mahu membuat Pembelian secara terus melalui online boleh klik sini 


Jika anda ingin membuat pembelian vitamin yang lain juga anda haruslah menghubungi saya supaya saya dapat memberikan konsultasi dan vitamin yang tepat bagi setiap masalah anda.


Dan di ingatkan Selepas membuat pembelian anda haruslah menghubungi saya untuk jadual makan yang betul 


Saya adalah merupakan Pengedar Shaklee Kulim Sejak tahun 2015 lagi dan membuat Cod di sekitar kulim , Kulim Hitech , Sg ular, Lunas , Kilang Lama termasuk Giant dan Tesco Kulim.

Saya juga mempunyai perkhidmatan pengeposan diseluruh Malaysia dengan serendah rm10 sahaja termasuk Sabah dan Sarawak.

PENGEDAR SHAKLEE KULIM

PENGEDAR SHAKLEE LUNAS

PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI ULAR

PENGEDAR SHAKLEE MACHANG MERBOK

PENGEDAR SHAKLEE KULIM HITECH

PENGEDAR SHAKLEE KILANG LAMA

PENGEDAR SHAKLEE SEBERANG JAYA

PENGEDAR SHAKLEE UITM PENANG

PENGEDAR SHAKLEE PERDA

PENGEDAR SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SHAKLEE ST18 IPOH
PENGEDAR SHAKLEE BOTANI IPOH
PENGEDAR SHAKLEE MERU IPOH
PENGEDAR SHAKLEE KLEBANG JAYA IPOH
PENGEDAR SHAKLEE TAMBUN IPOH
PENGEDAR SHAKLEE SUNWAY IPOH
PENGEDAR SHAKLEE KG KEPAYANG IPOH
PENGEDAR SHAKLEE PERLIS
PENGEDAR SHAKLEE PADANG BESAR
PENGEDAR SHAKLEE ARAU
PENGEDAR SHAKLEE KELANTAN
PENGEDAR SHAKLEE SABAH
PENGEDAR SAHKLEE SARAWAK
PENGEDAR SHAKLEE SUNGAI BULOH
PENGEDAR SHAKLEE PAHANG 
PENGEDAR SHAKLEE TERENGGANU
Desclimer : Supplement shaklee bukan lah tujuan merawat tetapi hanya sekadar makanan tambah bagi mencukupkan nutrisi dan membekalkan tenaga 
Tagged , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *