Buletin Kesihatan

Sakit Jantung : Punca Yang Jarang Diketahui

  Seperti yang kita tahu sakit jantung bukan la perkara luar biasa bagi rakyat malaysia malay ia adalah penyakit yang paling berisiko dan ia juga digelar ” Pembunuh senyap”. Dalam istilah perubatan serangan sakit jantung di panggil “Acute Coronary Syndrome” Tapi perlu la kita semua tahu sakit jantung adalah satu istilah yang umumuntuk mengambarkan sakit bahagian dada disebabkan masalah jantung.…

Read More

Buletin Kesihatan

Ketahui 4 Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik Berseri

Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Tentu lah pernahkan,jenuh pulak memikirkan apa la yang diorang buat sampai cantik macam tu. Kadang- kadang otak jahat fikir mesti operate ni.. Mereka ni selalu je memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik, berseri dan juga menawan. Oleh sebab soalan…

Read More

Buletin Kesihatan, Vitamin

Kekurangan Kalsium? 5 Tanda Harus Kita Tahu

Selalu ada saja  yang mengeluh sakit gigi selepas bersalin, tangan dan kaki kerap kebas. Itu merupakan tanda-tanda anda kekurangan kalsium tau. Tapi bagi orang biasa yang tidak hamil apakah tanda-tandanya. Disini saya kongsikan pada anda tanda-tanda badan kita kekurangan kalsium dan seharusnya kita memastikan kalsium di dalam badan kita cukup bermula sejak dari muda lagi. 1.INSOMNIA Kekurangan kalsium menyebabkan susah…

Read More

Buletin Kesihatan

Air Suam : Kebaikan Yang Kita Perolehi

Air suam dn air sejuk adalah sesuatu yang berlainan. Kebaikan air suam lebih banyak berbanding air sejuk ataupon air yang berais ,tapi ia tidak menyakal juga kebaikan ai sejuk . Tapi hari ini saya kongsikan beberapa kebaikan yang boleh kita dapat dari minum air suam antaranya ialah : 🍃Membersihkan Tubuh Air suam cukup efektif dalam membersihkan tubuh. Jika sistem penghadaman…

Read More

Set Vitamin, Vivix

BUERGER ANGKARA ROKOK – DIPOTONG JARI KAKI DAN TANGAN AKHIRNYA

buerger

Rokok sememangnya mampu mencetuskan pelbagai penyakit yang boleh membunuh, termasuklah sejenis penyakit saraf yang membawa kemudaratan iaitu BUERGER. Walaupon penyakit ini jarang di dengari atau dibincangkan , namun tidak bermaksud ia boleh diabaikan. Wahai Sang Perokok Tegar, hentikan tabiat kotor itu sekarang kerana kelak ia akan memudaratkan akibat Buerger. APA ITU BUERGER ? Penyakit Buerger ini jarang sekali kita dengar…

Read More

Testimoni Set Vitamin, Youth Skincare

Jerawat Naik Teruk Selepas Dua Hari Pakai Produk Lain

JERAWAT? Siapa yang tak nak cantik kan tapi bila kulit muka mengalami jerawat teruk, aduh . Pelbagai cara merawat jerawat diusahakan tapi ia agak sukar kita nak merawatinya jika tidak mengetahui cara dan produk dengan cara pemakaian yang betul. Oleh itu saya konsikan pengalaman Puan yaya bagaik beliau berusaha untuk merawat kulit berjerawat beliau . Assalamualaikom Saya yaya. Saya nak…

Read More

Set Vitamin

Panau : 11 Petua Hilangkan Penyakit Panau Secara Semulajadi

panau

Panau adalah jangkitan yang kerap berlaku pada lapisan luaran kulit disebabkan oleh kulat jenis Malassezia. Kulat ini biasanya ditemui pada bahagian kulit di mana terdapat banyak penghasilan sebum (minyak) seperti bahagian dada, belakang badan, muka dan kulit kepala. Kulat jenis Malassezia furfur ini adalah sebahagian daripada flora kulit yang normal dan menyebabkan jangkitan dalam keadaan-keadaan yang tertentu. Penyakit Panau nih kalau orang tua-tua…

Read More

Buletin Kesihatan

7 Tanda Fizikal Anda Memiliki Pola Makan Yang Buruk

    Kita kalau di berikan kebebasan untuk makan tanpa rasa bersalah ,mesti kita akan makan je kan tanpa tahu kesanya Tahukah anda jika pola makan kita tidak betul dan ianya sangat teruk ,ia akan dapat menunjuk beberapa tanda atau kesan terhadap cara pemakanan yang tidak dijaga atau boleh dikatakan teruk Dibawah adalah beberapa tanda fizikal bahawa anda sedang berhadapan…

Read More

Vitamin

Vita-Lea® Iron Formula

Nutrien Penting untuk Kesihatan Optimum Vita-Lea Iron Formula Menyokong kesihatan optimum. Nutrien penting untuk kesihatan dan kesejahteraan optimum.   Vita-Lea® adalah formulasi dicipta khas untuk menyokong keperluan khusus lelaki dan wanita. Setiap hidangan sebiji vita-lea memberikan 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal, termasuk vitamin C, dan Beta Karotena untuk perlindungan antioksidan. Vita-Lea® Iron Formula mengandungi 400mcg asid folik, vitamin…

Read More

Set Vitamin, Testimoni Set Sembelit

Sembelit Dan Masalah Buang Air Besar Tiada lagi

Cara atasi sembelit

  Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita setiap hari.Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna. Malah berat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet. Jika terus dibiarkan masalah ini, ia boleh mengakibatkan badan kita tidak sihat dan kulit wajah kita pun kusam, tua dari…

Read More