Uncategorized

19 Tanda Sakit Jantung Yang Perlu Kita Ketahui

Sakit jantung sudah terlalu sinonim dengan rakyat malaysia. Sakit jantung adalah antara 10 penyakit yang paling bahaya di Malaysia dan ia adalah disenarai paling atas sekali berbanding penyakit lain. Serangan sakit jantung berlaku apabila terdapat kerosakan pada otot jantung, ekoran daripada pengurangan pengaliran darah yang membawa oksigen dan nutrien kepada sel-sel jantung. Biasanya bermula apabila terdapat satu plak bekuan kolesterol…

Read More

Uncategorized

5 Tanda Anda Kekurangan Kalsium

Selalu ada saja  yang mengeluh sakit gigi selepas bersalin, tangan dan kaki kerap kebas. Itu merupakan tanda-tanda anda kekurangan kalsium tau. Tapi bagi orang biasa yang tidak hamil apakah tanda-tandanya.Disini saya kongsikan pada anda tanda-tanda badan kita kekurangan kalsium dan seharusnya kita memastikan kalsium di dalam badan kita cukup bermula sejak dari muda lagi. 1.INSOMNIA Kekurangan kalsium menyebabkan susah untuk…

Read More

Uncategorized

Cara kurangkan Asid Urik Dalam Badan Dengan Cepat

Assalamualaikom , Mesti ramai yang nak tahu bagaimana cara kurangkan asid urik dalam badankan.Entry hari ini saya akan bercerita serba sedikit mengenai penyakit Gout dan juga cara kurangkan asid urik didalam badan yang menyebabkan gout dengan cepat dan selamat.                                 Gout ni adalah keadaan dimana…

Read More

Uncategorized

Cara Merawat Senggugut Dengan Cepat Dan Selamat

Secara amnya,9 daripada 10 wanita akan mengalami senggugut. Alhamdulillah selama 30 tahun ini saya belum lagi pernah mengalaminya . Akan tetapi kesakitanya sering saya lihat berlaku pada orang disekeliling saya .Kesakitan akibat haid berlaku apabila otot-otot pada uterus (rahim) mengecut bagi mengeluarkan lapisan rahim.  Jangan risau tentangnya kerana ia adalah normal. Kesakitan yang dirasai biasanya ialah kejang di bahagian bawah…

Read More

Uncategorized

Petua Mudah Cantik Dari Dalam

Untuk cantik , kita perlu pastikan ianya cantik dari luar dan dalam tapi kebanyakkan dari kita selalu berfikir untuk cantik hanya lah menitik beratkan luaran sahaja . Bersungguh- sungguh mencari produk skincare yang terbaik untuk kulit muka tapi sedarkah anda kulit yang cantik dan sihat perlu dijaga dari luar dan dalam baru lah ianya akan mendapatkan keputusan yang terbaik. Untuk…

Read More

Uncategorized

Ketahui 4 Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik Berseri

Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Tentu lah pernahkan,jenuh pulak memikirkan apa la yang diorang buat sampai cantik macam tu. Kadang- kadang otak jahat fikir mesti operate ni.. Mereka ni selalu je memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik, berseri dan juga menawan.  Oleh sebab soalan yang…

Read More

Uncategorized

Sembelit Dan Masalah Buang Air Besar Tiada lagi

Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita setiap hari.Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna.        Malahberat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet. Sembelit dan masalah penghadaman boleh menyebabkan usus kita menjadi tidak sihat dan ia boleh  menyebabkan buasir terjadi…

Read More

Uncategorized

Ketahui Rahsia Osteoarthritis Sembuh Setelah Sekian Lama

Apa korang rasa bila ayah korang yang dah 16 tahun menghidap Osteoathrithis, dulu siap kena usung nak ke klinik dan hospital. Dulu kalau gerakkan kaki bunyi berkeriuk macam engsel pintu berkarat, berjalan siap keluar bunyi macam tulang berlaga. Ayah memang dah wajib operate masukkan besi dekat left hip joint, tapi sebab kerenah birokrasi, doktor batalkan balik operation. Dari boleh bawak…

Read More

Uncategorized

Awas! 5 Penyakit Yang Berkait Rapat Dengan Menopause | Ia Harus Di Rawati

Apakah maksud Menopause? Adakah menopouse itu satu proses akibat perjalanan usia atau satu proses biologi yang melanda tubuh kita? Apabila seseorang meningkat usia pelbagai perubahan terjadi kepada tubuh kita justeru menopause boleh dianggap satu penyakit yang mengganggu mental fizikal biokimia dan emosi misteri Menopause dirungkai oleh pengkaji-pengkaji .  Menurut pengkaji DNA apabila enzim telomorase yang merangsang replikasi sel berkurangan maka…

Read More

Uncategorized

Kuiz : Semak adakah anak anda cukup vitamin & nutrien?

Hai semua ibu-ibu ayah-ayah semua. Macam kita tahu Si Manja yang cerewet dan memilih makanan menang akan membuat kita sebagai ibu bapa risaukan. bimbang tubuh kecil itu kekurangan vitamin dan mineral untuk tumbesarannya. Okey oleh itu , saya juga sebagai ibu inhin kongsikan kuiz pada anda semua untuk semak adakah anak-anak anda cukup vitamin dan nutrisi .Cuba jawab kuiz yang disediakan…

Read More