Set Vitamin, Vivix

Cara Kurangkan Asid Urik Dalam Badan Dengan Cepat

Mesti ramai yang nak tahu bagaimana cara kurangkan asid urik dalam badankan.Entry hari ini saya akan bercerita serba sedikit mengenai penyakit Gout dan juga Ketahui cara kurangkan asid urik didalam badan yang menyebabkan gout dengan cepat dan selamat. Gout ni adalah keadaan dimana berlakunya keradangan yang menyebabkan kesakitan di bahagian tendon, sendi dan berlakunya pembengkakan. Sendi metatarsal-phalangeal di tapak kaki…

Read More

Vitamin

Ketahui Kebaikan Dan Testimoni GLA Complex

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Selalu ada yang tanya, Shaklee ada tak produk macam EPO (Evening Primrose Oil)? Ofcoz Ada! GLA Complex jauh lebih bagus daripada EPO.Saya juga adalah penguna EPO dulu dan sekarang telah mengamalkan GLA kerana mendapati ada perbezaan di antara kedua -duanya, so Hari ini saya kongsikan kebaikan dan testimoni GLA Complex yang perlu anda tahu . KEPENTINGAN KHASIAT GLA COMPLEX…

Read More

Buletin Kesihatan

19 Tanda Sakit Jantung Yang Perlu Kita Ketahui

Adakah anda sudah mengetahui tanda dan punca sakit jantung?  Jika anda mempunyai beberapa tanda didalam senarai anda harus lah berwaspada dan segera membuat pemeriksaan . Sakit jantung sudah terlalu sinonim dengan rakyat malaysia. Sakit jantung adalah antara 10 penyakit yang paling bahaya di Malaysia dan ia adalah disenarai paling atas sekali berbanding penyakit lain. Serangan sakit jantung berlaku apabila terdapat…

Read More

Pengedar Shaklee Kulim Hi-tech

Pengedar Shaklee Aktif Di Kulim Hi-Tech

Orang-orang kulim Hi-Tech ada yang sedang mencari produk shaklee untuk kesihatan diri dan keluarga? Mencari Pengedar Shaklee Kulim Hi-Tech? Jangan susah hati kerana kakcik adalah Pengedar Shaklee Aktif yang berada di kulim Hi-Tech, KHTP Business Centre , Balai Bomba , Hospital Kulim ,Kulim Perdana dan sebagainya Ingin kan vitamin dan produk shaklee terus ke rumah anda boleh menghubungi kakcik untuk…

Read More

Buletin Kesihatan

Sakit Jantung : Punca Yang Jarang Diketahui

  Seperti yang kita tahu sakit jantung bukan la perkara luar biasa bagi rakyat malaysia malay ia adalah penyakit yang paling berisiko dan ia juga digelar ” Pembunuh senyap”. Dalam istilah perubatan serangan sakit jantung di panggil “Acute Coronary Syndrome” Tapi perlu la kita semua tahu sakit jantung adalah satu istilah yang umumuntuk mengambarkan sakit bahagian dada disebabkan masalah jantung.…

Read More

Buletin Kesihatan

Ketahui 4 Nutrien Penting Untuk Kulit Cantik Berseri

Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Tentu lah pernahkan,jenuh pulak memikirkan apa la yang diorang buat sampai cantik macam tu. Kadang- kadang otak jahat fikir mesti operate ni.. Mereka ni selalu je memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik, berseri dan juga menawan. Oleh sebab soalan yang…

Read More

Buletin Kesihatan, Vitamin

Kekurangan Kalsium? 5 Tanda Harus Kita Tahu

Selalu ada saja  yang mengeluh sakit gigi selepas bersalin, tangan dan kaki kerap kebas. Itu merupakan tanda-tanda anda kekurangan kalsium tau. Tapi bagi orang biasa yang tidak hamil apakah tanda-tandanya. Disini saya kongsikan pada anda tanda-tanda badan kita kekurangan kalsium dan seharusnya kita memastikan kalsium di dalam badan kita cukup bermula sejak dari muda lagi. 1.INSOMNIA Kekurangan kalsium menyebabkan susah…

Read More

Buletin Kesihatan

Air Suam : Kebaikan Yang Kita Perolehi

Air suam dn air sejuk adalah sesuatu yang berlainan. Kebaikan air suam lebih banyak berbanding air sejuk ataupon air yang berais ,tapi ia tidak menyakal juga kebaikan ai sejuk . Tapi hari ini saya kongsikan beberapa kebaikan yang boleh kita dapat dari minum air suam antaranya ialah : 🍃Membersihkan Tubuh Air suam cukup efektif dalam membersihkan tubuh. Jika sistem penghadaman…

Read More

Set Vitamin, Vivix

BUERGER ANGKARA ROKOK – DIPOTONG JARI KAKI DAN TANGAN AKHIRNYA

buerger

Rokok sememangnya mampu mencetuskan pelbagai penyakit yang boleh membunuh, termasuklah sejenis penyakit saraf yang membawa kemudaratan iaitu BUERGER. Walaupon penyakit ini jarang di dengari atau dibincangkan , namun tidak bermaksud ia boleh diabaikan. Wahai Sang Perokok Tegar, hentikan tabiat kotor itu sekarang kerana kelak ia akan memudaratkan akibat Buerger. APA ITU BUERGER ? Penyakit Buerger ini jarang sekali kita dengar…

Read More

Testimoni Set Vitamin, Youth Skincare

Jerawat Naik Teruk Selepas Dua Hari Pakai Produk Lain

JERAWAT? Siapa yang tak nak cantik kan tapi bila kulit muka mengalami jerawat teruk, aduh . Pelbagai cara merawat jerawat diusahakan tapi ia agak sukar kita nak merawatinya jika tidak mengetahui cara dan produk dengan cara pemakaian yang betul. Oleh itu saya konsikan pengalaman Puan yaya bagaik beliau berusaha untuk merawat kulit berjerawat beliau . Assalamualaikom Saya yaya. Saya nak…

Read More